Jak urozmaicić spotkania firmowe?
W czasach, kiedy coraz większą grupę pracowników dosięga zjawisko „zoom fatique”, czyli zmęczenia wideo rozmowami, wyzwaniem stało się utrzymanie uwagi i zaangażowania podczas spotkań online. Jak to osiągnąć? Jak zawalczyć o uwagę i sprawić, by jak najwięcej informacji ze spotkania zapamiętali jego uczestnicy?
Z pomocą przychodzi m.in. norweska aplikacja Kahoot! Jej twórcy tak piszą o swojej misji: „Nasza platforma edukacyjna ułatwia każdej osobie lub korporacji tworzenie, udostępnianie i granie w gry edukacyjne, które zwiększają zaangażowanie (…).” Aplikacja powstała w 2013 roku. Jak wynika z rocznego raportu przedsiębiorstwa, w ciągu ostatnich 12 miesięcy rozegrano w niej ponad 250 milionów gier. Wzięło w nich udział 1,5 miliarda graczy z 200 krajów!
Jak podaje „The
New York Times”, Kahoot! zebrał miliony nowych funduszy wraz z globalnym
wzrostem popytu na cyfrowe platformy edukacyjne. Ostatnia informacja finansowa
mówi o 215 milionach dolarów przekazanych przedsiębiorstwu od od SoftBanku. Obecnie
siedziba firmy znajduje się w Norwegii, ale jej biura funkcjonują w: USA,
Wielkiej Brytanii, Francji, Finlandii, Estonii, Danii i Hiszpanii.
Co powinien wiedzieć twórca quizu?
Aby utworzyć quiz, wystarczy
wejść na stronę: https://create.kahoot.it
lub pobrać aplikację Kahoot i zarejestrować się. Następnie należy zalogować się
do serwisu lub pobranej aplikacji i wybrać opcję „New Kahoot”. Co ciekawe, do
tworzenia quizów można wykorzystać zdjęcia i filmy.
Same pytania i odpowiedzi w Kahoot! można pisać w dowolnym języku, a strukturę
quizu zaplanować samodzielnie lub skorzystać z dostępnych szablonów. Na koniec
wraz z zapisaniem zmian, automatycznie zostanie wygenerowany PIN dla
uczestników zabawy, aby mogli odpowiadać na kolejne pytania.

Jak uczestnicy quizu mogą dołączyć do zabawy?
Żeby włączyć się do zabawy i móc odpowiadać na pytania quizu przygotowanego przez jego twórcę, wystarczy wejść na stronę: https://kahoot.it i wpisać PIN, podany przez twórcę quizu. Gracze również muszą wybrać nick. Na pytania odpowiada się klikając w wybraną odpowiedź. Należy zdążyć w wyznaczonym przez autora czasie.

Jak wykorzystać Kahoot w firmie?
Kahoot! jest jednym z narzędzi, które pomagają urozmaicić każde spotkanie online. W formułę i scenariusz np. spotkania rocznego, kwartalnego czy świątecznego, można wpleść quiz z nagrodami, który odbywając się chociażby po każdym kolejnym wystąpieniu, czy danej części spotkania, będzie przykuwał uwagę widzów, angażował ich, a zarazem pomoże utrwalić udostępnioną wiedzę.
Miałyśmy okazję osobiście przetestować działanie tej aplikacji podczas naszej konferencji Internal Communication Meeting 2021 (patrz: główne zdjęcie artykułu), sprawdzając na ile przedstawiane treści były interesujące i które wystąpienie zainteresowało uczestników najbardziej. Oczywiście równie ważna, co sama formuła quizu, jest także nagroda. Dlatego na zwycięzców czekały 3 zaproszenia na sesję mastermind z ekspertami IC Mobile.
Jeśli nie mieliście możliwości uczestniczyć w konferencji, zachęcamy do skorzystania z obszernych materiałów pokonferencyjnych #ICM2021
Źródła:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kahoot!
https://kahoot.com/investor/announcements/kahoot-as-annual-report-for-2020/