Czy można wykorzystać influencer marketing w komunikacji wewnętrznej?
W IC Mobile zawsze chętnie przenosimy nasze doświadczenia z różnych dziedzin na grunt komunikacji z pracownikami. Szczególnie bliska jest nam idea wykorzystywania narzędzi zaczerpniętych z marketingu. Wychodzimy bowiem z założenia, że pracowników, w wielu sytuacjach, można traktować jak klientów wewnętrznych – w końcu do nich kierujemy kampanie, działania komunikacyjne, promocyjne, budujemy relacje, badamy potrzeby (np. audyt komunikacji wewnętrznej), tworzymy dla nich produkty (np. intranet). To oni są celem naszych strategii komunikacji. Czy te działania nie brzmią tożsamo z działaniami kierowanymi przez marki do klientów zewnętrznych?
Bliską nam dziedziną marketingu jest influencer marketing, którego metodykę chętnie przenosimy na grunt komunikacji z pracownikami w celu wyłonienia spośród pracowników zespołu ambasadorów idei i działań ważnych dla firmy. Można powołać np. zespół ambasadorów wartości firmowych czy nowego narzędzia do komunikacji.
W tabeli poniżej podsumowaliśmy dla Was, w jakich działaniach w ramach programów ambasadorskich w komunikacji wewnętrznej, czerpiemy z doświadczeń i metodyki influencer marketingu.
DZIAŁANIA |
Influencer marketing |
Program ambasadorski
|
Jak wyłonić ambasadorów? |
Za pomocą narzędzi do monitoring internetu |
Sprawdzić, kto
angażuje się
|
Co sprawdzić? |
Czy
pozytywnie wypowiada się |
Czy pozytywnie wypowiada się na temat firmy / swojego zespołu
|
Jak się rozliczać? |
Finansowo,
od kampanii albo od wyników (można np. udostępnić influencerowi unikalny link,
poprzez który jego odbiorcy będą mogli |
Trzeba zaplanować
benefity,
|
Jak budować relację? |
Długofalowo
– komentuj, opiniuj
|
Długofalowo – nawet
jeśli zakończysz projekt ambasadorski przy danej kampanii, utrzymuj kontakt |
Jak współpracować? |
Zaufaj, bądź partnerem a nie szefem
|
patrz: IM |
Jak |
Daj
poczucie wpływu i sprawczości, pytaj o zdanie – niech influencer ma możliwość
pracy z Tobą nad projektem kampanii
lub chociaż wprowadzenia swoich drobnych sugestii, aby miał poczucie, że nie
zapewnia tylko kanału dystrybucji,
|
patrz: IM |
Jak |
Daj mu
działać – to influencer
|
Dawaj ambasadorom wskazówki, a nie gotowe teksty komunikatów. Niech własnymi słowami opowiadają innym o idei projektu, któremu ambasadorują, pozwól im doświadczać, uczyć się, uzbrój w informacje, niezbędne materiały, inspiruj – to jest Twoja rola |
Jak IM wpływa |
Wykorzystywanie
popularnych nazwisk, zwiększa ruch na stronach internetowych; kierowanie
ruchu
|
Udzielanie się w mediach wewnętrznych, np. intranecie, liderów opinii z firmy, może mieć pozytywny wpływ na zwiększenie aktywności użytkowników w danym kanale komunikacji (teza oparta na doświadczeniu; brak badań) |
W IC Mobile
przygotowujemy programy ambasadorskie
- od opracowania założeń takiego programu (cele, statut, benefity, harmonogram, ewaluacja i in.), przez wyłonienie ambasadorów (rekrutacja nieoficjalna), proces oficjalnej rekrutacji,
- przez prowadzenie spotkań ambasadorów i ich działań,
wsparcie merytoryczne, szkolenia
i benefity,
- po ewaluację celów zespołu ambasadorskiego.
Chętnie dzielimy się w tym zakresie wiedzą i doświadczeniem – zapraszamy do umówienia się na rozmowę: office@ic-mobile.pl
>> Zainteresował
Cię ten artykuł?
Zapisz się do newslettera Bazy wiedzy o komunikacji wewnętrznej, aby otrzymać
powiadomienie, kiedy pojawi się kolejny wpis lub webinar: http://ic-mobile.pl/newsletter