1. Dostosuj narzędzia komunikacji do obecnych potrzeb firmy, aby mieć pewność, że dotrzesz z komunikatami do wszystkich pracowników – tych z biur, z produkcji, home office i innych. Jeśli Twoje standardowe narzędzia Ci tego nie zapewniają, czas je zmienić. To jest sprawdzian z umiejętności dostosowania się do nowych warunków.
2. Informuj na bieżąco o działaniach firmy związanych z koronawirusem, zapewniaj o bieżącej informacji, zbieraj pytania, udzielaj wiarygodnych odpowiedzi najszybciej jak to możliwe, na WSZYSTKIE PYTANIA i tłumacz DLACZEGO dane kroki są podejmowane. Zwiększysz szansę na właściwe zrozumienie tematu. Unikniesz plotek i paniki.
3. Porozmawiaj z kadrą managerską – upewnij się, że będą robili to samo, co Ty w powyższym punkcie. Wytłumacz im, dlaczego jest to ważne.
4. Nie zawieszaj dotychczasowych działań – ludzie nie chcą czytać tylko o wirusie – zwiększa to strach i panikę. Daj pracownikom chwilę wytchnienia od informacji nt. COVID-19. Pamiętaj, że wszelkie odstępstwa od normalnego funkcjonowania firmy, w każdej jej sferze, mogą wywołać niepotrzebny niepokój.