Łączenie dwóch zespołów to skomplikowany proces, który wymaga strategicznego podejścia do komunikacji, kultury organizacyjnej i zarządzania zmianą.
W fazie ogłoszenia i początkowej integracji obszar komunikacji wewnętrznej powinien podjąć kluczowe działania, które pomogą uniknąć konfliktów i spadku zaangażowania, a są to:
1. Zdefiniowanie wspólnej wizji (uzgodnij jej treść wraz z nowym zarządem) i zidentyfikuj wartości obu zespołów, znajdź wspólne punkty. Pomóż zrozumieć, jak mogą one współistnieć.
2. Jasny cel i korzyści połączenia (przygotuj co najmniej 3 argumenty) – przedstaw, dlaczego ta zmiana jest korzystna, jakie daje możliwości i jak wpisuje się w strategię organizacji.
3. Transparentna, stała i otwarta komunikacja o procesie zmian – pracownicy często obawiają się niepewności. Zapewnij im regularną komunikację o postępach i decyzjach.
4. Dwustronny dialog – stwórz przestrzeń do zadawania pytań i wyrażania obaw. Możesz zorganizować sesje Q&A lub anonimowe ankiety, skorzystaj z narzędzi, które będą dostępne dla pracowników obu spółek.
5. Przygotuj Menedżerów - powinni być dobrze poinformowani i przekazywać spójne komunikaty, eliminując plotki i niepewność - warto wyposażyć ich w FAQ i informację jaka jest ścieżka z pytaniami, które będą problematyczne.
6. Struktura i role (ta część należy do HR - jednak niezbędna jest tu ścisła współpraca z obszarem komunikacji), gdzie niezwykle ważna będzie jasność i sprawiedliwość. Ludzie muszą wiedzieć, gdzie pasują w nowej organizacji i jak ich rola wpływa na całość.
Jesteś w okresie dużej zmiany w organizacji?
Zapraszamy do IC Mobile (Internal Communication), pomożemy Ci przez ten proces przejść lub doradzimy jakie kroki warto podjąć.
office@ic-mobile.pl, 784 531 556