7 korzy┼Ťci z bada┼ä


7 korzy┼Ťci z bada┼ä

7 korzy┼Ťci dla organizacji z cyklicznego przeprowadzania bada┼ä satysfakcji

Nie bez powodu mawia si─Ö, ┼╝e badania satysfakcji pracownik├│w s─ů jak papierek lakmusowy ÔÇô wskazuj─ů, co dzieje si─Ö w organizacji i pozwalaj─ů szybko zdiagnozowa─ç obszary wymagaj─ůce nagl─ůcej interwencji. Oczywista oczywisto┼Ť─ç? Nie do ko┼äca...

Na co dzień wspieramy firmy w komunikacji wewnętrznej, również przeprowadzamy badania i szkolimy z tego obszaru, i pomimo dużej wiedzy dostępnej na rynku, spotykamy się czasem z twardym przekonaniem typu:

- ÔÇ×Nie potrzebujemy bada┼ä. Moi pracownicy s─ů zadowoleniÔÇŁ. Nasuwa si─Ö pytanie ÔÇô sk─ůd to wiemy, skoro ich nie zapytali┼Ťmy?

- W rozmowach nieoficjalnych s┼éyszymy ÔÇ×Jak zapytam, to b─Ödzie trzeba co┼Ť z tym zrobi─ç. Lepiej nie pyta─ç.ÔÇŁ - Ale czy na pewno tak jest lepiej? Warto spojrze─ç na to pytanie przez pryzmat mo┼╝e bli┼╝szych nam relacji rodzinnych ÔÇô czy udawanie, ┼╝e nic si─Ö nie sta┼éo naprawd─Ö nam w nich pomaga? Czy przypadkiem zamiatane latami problemy, nie wychodz─ů w ko┼äcu spod dywanu?

- Zdarzaj─ů si─Ö te┼╝ pytania: ÔÇ×Ale po co bada─ç?ÔÇŁ lub ÔÇ×Jak─ů firma b─Ödzie mia┼éa z tego korzy┼Ť─ç?ÔÇŁ. Tutaj mo┼╝emy poda─ç korzy┼Ť─ç nie jedn─ů a wiele. Zebrali┼Ťmy kilka z nich w jednym artykule, aby ┼éatwiej by┼éo przekona─ç nieprzekonanych.

KORZYŚCI

1. Identyfikacja obszar├│w wymagaj─ůcych poprawy.
Wyniki badania wska┼╝─ů konkretnie nad czym warto popracowa─ç. Umo┼╝liwi─ů ocen─Ö co dla pracownik├│w ma najwi─Öksze znaczenie, co ich motywuje, a co demotywuje do pracy.

2. Identyfikacja działów lub grup pracowniczych szczególnie niezadowolonych lub zadowolonych.
Warto pami─Öta─ç, ┼╝e badanie nie tylko wska┼╝e wyzwania, ale tez dobre strony organizacji. Cz─Ö┼Ť─ç pracownik├│w b─Ödzie zadowolona z pracy, warto przyjrze─ç si─Ö bli┼╝ej przyczynom tego zadowolenia i spr├│bowa─ç wykorzysta─ç t─ů wiedz─Ö w poprawianiu satysfakcji w dzia┼éach, kt├│re tego potrzebuj─ů.

3. Poprawa nastroj├│w.
Ju┼╝ samo przeprowadzenie badania to informacja dla pracownik├│w, ┼╝e s─ů wa┼╝ni dla firmy, a ich zdanie si─Ö liczy.

4. Zebranie pomysłów.
Badania opinii daj─ů pracodawcy okazj─Ö do zebrania oddolnych warto┼Ťciowych pomys┼é├│w, co jeszcze mo┼╝na w firmie ulepszy─ç.

5. Uzyskanie mierzalnych wska┼║nik├│w.
Bol─ůczka komunikacji wewn─Ötrznej i HR jest brak ┼éatwego dost─Öpu do mierzalnych wska┼║nik├│w w ich obszarach. Produkcja, sprzeda┼╝ czy zakupy mog─ů w ci─ůgu paru chwil wygenerowa─ç raporty na temat efekt├│w swojej pracy. W obszarach HR i IC s─ů do tego niezb─Ödne badania. Tylko badanie mo┼╝e przekszta┼éci─ç teoretyczne konstrukty, jak zaanga┼╝owanie czy satysfakcja w mierzalne wska┼║niki, kt├│re mog─ů s┼éu┼╝y─ç do por├│wna┼ä i dalszych analiz.

6. Pozytywny wizerunek pracodawcy.
Przeprowadzanie bada┼ä satysfakcji ┼é─ůczy w sobie wiele obszar├│w w firmie ÔÇô wspomniany HR, IC, ale te┼╝ EB. Inicjowanie bada┼ä w organizacji wspiera bowiem kreowanie wizerunku firmy dbaj─ůcej o pracownik├│w.

7. Szansa na zmniejszenie rotacji.
Badania satysfakcji pomagaj─ů identyfikowa─ç i eliminowa─ç demotywatory, ale te┼╝ oceni─ç lojalno┼Ť─ç pracownik├│w wobec firmy ÔÇô tu i teraz.

Czy to wszystkie korzy┼Ťci? Zdecydowanie nie. 

Podczas naszego szkolenia ÔÇ×Jak samodzielnie przygotowa─ç i przeprowadzi─ç badanie pracownik├│wÔÇŁ podajemy ich kilkana┼Ťcie. Podpowiadamy te┼╝ inne sposoby na przekonanie zarz─ůdu i pracownik├│w do przeprowadzenia badania. A nast─Öpnie zabieramy uczestnik├│w szkolenia w intryguj─ůc─ů podr├│┼╝ po ┼Ťwiecie poznawania ludzkich opinii.

Czego si─Ö dowiesz podczas szkolenia?

    - Nauczysz si─Ö okre┼Ťla─ç cel badania.

    - Poznasz metody badawcze i dowiesz si─Ö, czym si─Ö kierowa─ç przy ich wyborze.

    - Dowiesz si─Ö, na co zwr├│ci─ç uwag─Ö tworz─ůc kwestionariusz ankietowy, pracuj─ůc na przyk┼éadzie w┼éasnej firmy.

    - Poznasz narz─Ödzia dystrybucji ankiety i analizy otrzymanych danych.

    - Nauczysz si─Ö, jak tworzy─ç raporty z zebranych danych, na potrzeby zarz─ůdu oraz dalszych wdro┼╝e┼ä w organizacji.

    - Podpowiemy Ci, jak komunikowa─ç badanie do zarz─ůdu i pracownik├│w, aby zyska─ç aprobat─Ö dla swoich dzia┼éa┼ä, oraz jak komunikowa─ç wyniki badania.

    - Nauczysz się przekuwać wyniki w konkretne działania.

Zainteresowana/-y? Kliknij w grafikę poniżej, aby poznać szczegóły.


.