7 korzyści z badań


7 korzyści z badań

7 korzyści dla organizacji z cyklicznego przeprowadzania badań satysfakcji

Nie bez powodu mawia się, że badania satysfakcji pracowników są jak papierek lakmusowy – wskazują, co dzieje się w organizacji i pozwalają szybko zdiagnozować obszary wymagające naglącej interwencji. Oczywista oczywistość? Nie do końca...

Na co dzień wspieramy firmy w komunikacji wewnętrznej, również przeprowadzamy badania i szkolimy z tego obszaru, i pomimo dużej wiedzy dostępnej na rynku, spotykamy się czasem z twardym przekonaniem typu:

- „Nie potrzebujemy badań. Moi pracownicy są zadowoleni”. Nasuwa się pytanie – skąd to wiemy, skoro ich nie zapytaliśmy?

- W rozmowach nieoficjalnych słyszymy „Jak zapytam, to będzie trzeba coś z tym zrobić. Lepiej nie pytać.” - Ale czy na pewno tak jest lepiej? Warto spojrzeć na to pytanie przez pryzmat może bliższych nam relacji rodzinnych – czy udawanie, że nic się nie stało naprawdę nam w nich pomaga? Czy przypadkiem zamiatane latami problemy, nie wychodzą w końcu spod dywanu?

- Zdarzają się też pytania: „Ale po co badać?” lub „Jaką firma będzie miała z tego korzyść?”. Tutaj możemy podać korzyść nie jedną a wiele. Zebraliśmy kilka z nich w jednym artykule, aby łatwiej było przekonać nieprzekonanych.

KORZYŚCI

1. Identyfikacja obszarów wymagających poprawy.
Wyniki badania wskażą konkretnie nad czym warto popracować. Umożliwią ocenę co dla pracowników ma największe znaczenie, co ich motywuje, a co demotywuje do pracy.

2. Identyfikacja działów lub grup pracowniczych szczególnie niezadowolonych lub zadowolonych.
Warto pamiętać, że badanie nie tylko wskaże wyzwania, ale tez dobre strony organizacji. Część pracowników będzie zadowolona z pracy, warto przyjrzeć się bliżej przyczynom tego zadowolenia i spróbować wykorzystać tą wiedzę w poprawianiu satysfakcji w działach, które tego potrzebują.

3. Poprawa nastrojów.
Już samo przeprowadzenie badania to informacja dla pracowników, że są ważni dla firmy, a ich zdanie się liczy.

4. Zebranie pomysłów.
Badania opinii dają pracodawcy okazję do zebrania oddolnych wartościowych pomysłów, co jeszcze można w firmie ulepszyć.

5. Uzyskanie mierzalnych wskaźników.
Bolączka komunikacji wewnętrznej i HR jest brak łatwego dostępu do mierzalnych wskaźników w ich obszarach. Produkcja, sprzedaż czy zakupy mogą w ciągu paru chwil wygenerować raporty na temat efektów swojej pracy. W obszarach HR i IC są do tego niezbędne badania. Tylko badanie może przekształcić teoretyczne konstrukty, jak zaangażowanie czy satysfakcja w mierzalne wskaźniki, które mogą służyć do porównań i dalszych analiz.

6. Pozytywny wizerunek pracodawcy.
Przeprowadzanie badań satysfakcji łączy w sobie wiele obszarów w firmie – wspomniany HR, IC, ale też EB. Inicjowanie badań w organizacji wspiera bowiem kreowanie wizerunku firmy dbającej o pracowników.

7. Szansa na zmniejszenie rotacji.
Badania satysfakcji pomagają identyfikować i eliminować demotywatory, ale też ocenić lojalność pracowników wobec firmy – tu i teraz.

Czy to wszystkie korzyści? Zdecydowanie nie. 

Podczas naszego szkolenia „Jak samodzielnie przygotować i przeprowadzić badanie pracowników” podajemy ich kilkanaście. Podpowiadamy też inne sposoby na przekonanie zarządu i pracowników do przeprowadzenia badania. A następnie zabieramy uczestników szkolenia w intrygującą podróż po świecie poznawania ludzkich opinii.

Czego się dowiesz podczas szkolenia?

    - Nauczysz się określać cel badania.

    - Poznasz metody badawcze i dowiesz się, czym się kierować przy ich wyborze.

    - Dowiesz się, na co zwrócić uwagę tworząc kwestionariusz ankietowy, pracując na przykładzie własnej firmy.

    - Poznasz narzędzia dystrybucji ankiety i analizy otrzymanych danych.

    - Nauczysz się, jak tworzyć raporty z zebranych danych, na potrzeby zarządu oraz dalszych wdrożeń w organizacji.

    - Podpowiemy Ci, jak komunikować badanie do zarządu i pracowników, aby zyskać aprobatę dla swoich działań, oraz jak komunikować wyniki badania.

    - Nauczysz się przekuwać wyniki w konkretne działania.

Zainteresowana/-y? Kliknij po szczegóły >>


.