Wdrożenie zmian wynikających z dyrektywy UE wymaga dobrze zaplanowanej komunikacji wewnętrznej, aby uniknąć nieporozumień, spadku zaangażowania pracowników czy napięć w organizacji.
1. Brak zrozumienia powodu zmian i ich celu – pracownicy mogą nie rozumieć, dlaczego firma wdraża zmiany i co to dla nich oznacza.
2. Obawy o wynagrodzenia i ich zmiany – pracownicy mogą obawiać się obniżek pensji lub stagnacji wynagrodzeń.
3. Obawy menedżerów o nowe obowiązki – mogą czuć się przeciążeni dodatkowymi zadaniami związanymi z raportowaniem i rozmowami o wynagrodzeniach.
4. Frustracja wśród pracowników związana z ujawnieniem nierówności – pracownicy, którzy dostrzegą różnice płacowe, mogą poczuć się pokrzywdzeni.
5. Fake newsy i plotki w organizacji – bez przejrzystej komunikacji mogą pojawić się spekulacje, co wywoła niepotrzebne napięcia.
6. Poczucie niesprawiedliwości u osób, które nie otrzymają podwyżek – pracownicy, którzy nie zobaczą wzrostu wynagrodzenia, mogą poczuć się pominięci.
7. Niechęć do jawności wynagrodzeń wśród pracowników – niektórzy mogą czuć dyskomfort związany z większą przejrzystością zarobków.
8. Konflikty między pracownikami – ujawnienie różnic w wynagrodzeniach może prowadzić do napięć w zespołach.
9. Ryzyko spadku zaangażowania i wzrostu rotacji – jeśli pracownicy uznają, że ich wynagrodzenie nie jest konkurencyjne, mogą szukać pracy gdzie indziej.
10. Trudności w rekrutacji i wizerunek pracodawcy – jawność wynagrodzeń może wpłynąć na postrzeganie firmy przez kandydatów.
Jak zaopiekować ryzyka?
W IC mobile układamy procesy komunikacji w strategie komplementarne do wdrażanych procesów. Diagnozujemy i opiekujemy komunikacyjnie ryzyka, przygotowujemy organizację do wdrożenia. Potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu strategii komunikacji? A może przydałaby Ci się konsultacja?
Skontaktuj się z nami.