Narzędzi stosowanych w komunikacji wewnętrznej jest mnóstwo. Większość z tych najpopularniejszych zebraliśmy poniżej. Nie oznacza to jednak, że one wszystkie muszą znaleźć się w Twojej firmie. Ważne, aby narzędzia były uszyte na miarę przedsiębiorstwa i jego pracowników, a nie trendów. Tylko wtedy będą spełniały swoje cele.
LISTA 20 NAJPOPULARNIEJSZYCH NARZĘDZI KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
(+ 1 bonus)
Narzędzia drukowane:
- biuletyn/gazetka
- tablica informacyjna
- plakat
- ulotka
- ankieta
Narzędzia digitalowe
- intranet
- chat/komunikator
- aplikacja mobilna
- spotkanie online pionowe, czyli z podwładnymi i poziome z kadry zarządzającej, spotkanie zespołów projektowych
- narzędzie do pracy projektowej
- newsletter
- mailing
- monitor (elektroniczna tablica informacyjna)
- SMS
- podcasty (audio)
- ankieta
Spotkania bezpośrednie
- przełożonych z zespołami
- kadry zarządzającej
- roadshow
- spotkania CEO ze wszystkimi pracownikami
Inne: - radiowęzeł (to nasz bonus – chociaż radiowęzeł od lat nie jest wśród najpopularniejszych narzędzi komunikacji wewnętrznej, to nadal w wielu firmach funkcjonuje i spełnia swoje zadania)