Nowi „na pokładzie”

Dobre praktyki onboardingu budują przede wszystkim pozytywny wizerunek Twojej firmy. Dobrze przemyślany i przeprowadzony onboarding pozwala uniknąć nieporozumień, ponieważ pracownik poznaje oczekiwania, jakie ma firma wobec niego. Szybciej utożsamia się z wartościami organizacji, jest lepiej zmotywowany i zadowolony z pracy. Poza tym dobrze wdrożony i zaopiekowany pracownik będzie efektywnie wykonywał swoje obowiązki już od samego początku. 


Twoja checklista na przywitanie nowego pracownika w firmie:

 ·         poinformuj o tym fakcie wszystkich pracowników – w zależności od wielkości firmy możesz to zrobić mailowo, w intranecie lub osobiście,

·         zadbaj o kompletne wyposażenie stanowiska pracy nowego pracownika już w pierwszym dniu (adres e-mail, wizytówki, nie zapominając o kartach dostępu),

·         zapewnij poradnik / podręcznik / manual, w którym znajdą się ważne informacje na temat specyfiki firmy (może mieć różne formy: e-booka, drukowaną, aplikacji lub funkcjonować w intranecie),

·         jeśli masz gadżety firmowe przygotuj „welcome packs” z pewnością zostanie to dobrze odebrane,

·         koniecznie zadbaj o dokumenty i podpisy niezbędne do formalnego rozpoczęcia pracy,

·         oprowadź nowego członka zespołu po firmie, pokaż, gdzie może przechować i zjeść posiłek, odpocząć w czasie przerwy, czy pozyskać niezbędne materiały i narzędzia,

·         opowiedz o podstawowych zasadach i wartościach obowiązujących w firmie (warto na tym etapie przedstawić zarys strategii organizacji, jej misję i wizję),

·         wyznacz opiekuna dla nowego pracownika, który będzie mu służyć pomocą w procesie wdrażania (mentor, onboarding buddy),

·         zapewnij wszelkie konieczne szkolenia dla danego stanowiska pracy,

·         wskaż, skąd może pozyskać wiedzę nt. zasad i procedur oraz specyfiki firmy (intranet, baza wiedzy, tablice informacyjne, archiwa i in.),

·         zadbaj o komunikację wewnętrzną (zaproś do współtworzenia treści w intranecie, gazecie firmowej), opowiedz o formalnych i nieformalnych grupach i wydarzeniach firmowych (integracje, akcje charytatywne itp.).

Nowo zatrudnionej osobie warto dać przestrzeń do podzielenia się swoimi doświadczeniami, zapytać o pomysły i spostrzeżenia dotyczące nowego miejsca pracy. Nie ma nic cenniejszego niż świeże spojrzenie na firmę, zasady pracy czy dotychczasowe procedury.

Podobał Ci się ten artykuł? Więcej podobnych treści na temat prowadzenia komunikacji wewnętrznej w firmie znajdziesz w naszej >> Bazie Wiedzy o komunikacji wewnętrznej

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowych artykułach w Bazie Wiedzy oraz bonusy np. w postaci e-booków, zapisz się do naszego newslettera klikając tutaj:

Chcę otrzymywać informacje z Bazy Wiedzy o komunikacji wewnętrznej