Metoda 4P – jak szybko i skutecznie przygotować komunikację powrotu do firmy

Metoda 4P jest autorską metodą opracowaną przez ekspertów z IC Mobile. W czterech krokach opisuje, w jaki sposób organizacje powinny przygotować i poprowadzić komunikację z pracownikami wracającymi do firm, aby utrzymać lub odbudować ich zaufanie i motywację do pracy. Opis metody można dowolnie kopiować i rozpowszechniać z poszanowaniem praw autorskich – wystarczy dodać informację, że Metoda 4P jest autorską metodą opracowaną przez firmę IC Mobile.


Krok 1: Przygotuj

Zaczynamy informować pracowników o zasadach pracy w nowej rzeczywistości już od momentu, kiedy zostanie podjęta decyzja o powrotach. To jest czas, aby zastanowić się:

- jakie narzędzie do komunikacji wybrać, aby wiadomość dotarła do wszystkich pracowników,

- jaką formę wybrać, aby była atrakcyjna i żeby pracownicy chcieli się z nią zapoznać

- kto powinien przekazać najważniejsze informacje, aby te zostały odebrane jako wiarygodne, a pracownicy mieli poczucie, że firma o nich zadbała, że są ważni,

- co powinno znaleźć się w paczce udostępnionych informacji, aby pracownicy czuli się bezpieczni w dniu powrotu do pracy.

 

Krok 2: Powitaj

W jaki sposób przywitasz się z dawno nie widzianymi bliskimi? Niech to będzie wyznacznik dla firm w kontakcie z pracownikami. Przygotuj dla nich powitanie pierwszego dnia, zastanów się, w jaki sposób to zrobić. Ponów też akcję informacyjną na temat pracy w nowej rzeczywistości. Pracownicy obawiają się powrotów, ze względu na bezpieczeństwo swoje i bliskich. Aby byli zmotywowani do pracy, konieczne jest poczucie bezpieczeństwa, dlatego „od progu” powinni otrzymać niezbędne informacje. Na takie działania warto przeznaczyć nawet cały pierwszy dzień.

 

Krok 3: Poinformuj

O pracy w nowej rzeczywistości, nowych zasadach funkcjonowanie, o kondycji firmy, o pandemii, informujemy przez cały czas. Zanim pracownicy wrócą to organizacji, zastanów się nad strategią komunikacji w tym zakresie. Według badań pracownicy oczekują takich informacji. Nie wstrzymuj jednak dotychczasowych działań prowadzonych w ramach komunikacji wewnętrznej. Jeżeli prowadzicie jakieś cykle tematyczne czy inne, kontynuujcie je, wszyscy tęsknimy za powrotem do „normalności”.

 

Krok 4: Pomagaj

Nie zatrzymuj się na wymyślonej strategii. Obserwuj zachowania pracowników, rozmawiaj z nimi, pytaj jak się czują, a dowiesz się wiele o kondycji firmy. Poświeć chociaż kwadrans dziennie, aby zapytać siebie, w jaki jeszcze sposób możesz ułatwić pracownikom powrót do firmy i rób to. To wcale nie musza być kosztowne rozwiązania. Często wystarczy gest – a najczęściej dobrze opracowana informacja – czerp z pozytywnych przykładów innych firm.

 

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE

Jesteś ciekaw, jakie konkretne działania można poprowadzić w ramach kolejnych kroków Metody 4P? Opowiemy o nich 16 czerwca 2020 r.* na szkoleniu: „ Jak skutecznie zaplanować komunikację powrotu pracowników do firmy, nawet jeśli nie masz doświadczenia lub czasu".

Szczegóły znajdziesz w zakładce >> Szkolenia

*Jeżeli nie możesz być z nami tego dnia, napisz do nas, a my postaramy się zorganizować dodatkowy termin >> office@ic-mobile.pl

 **A może wolisz konsultacje online zamiast szkolenia? Napisz do nas, aby omówić szczegóły >> office@ic-mobile.pl



SKORZYSTAJ Z BAZY WIEDZY O KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

Podobał Ci się ten artykuł? Więcej podobnych treści znajdziesz w naszej >> Bazie Wiedzy o komunikacji wewnętrznej

Jeśli chcesz, abyśmy powiadomili Cię, kiedy zostanie opublikowany kolejny artykuł, zapisz się do naszego newslettera!